torsdag 15 augusti 2013

Träning hittills i veckan

I måndags var det dags för lite långträning, målet var att vara ute mellan 40 och 50 minuter. Jag körde i 20 minuter och vände sen eftersom det alltid går segare hem på grund av trötthet och fler uppförsbackar. Totalt blev det 6,6 km på 47 minuter. Tiden är väl så där, särskilt eftersom sista 3,3 kilometerna tog 7 minuter längre än de 3,3 första km. Under detta träningspass fokuserade jag mer på att ha bra teknik i varje steg och försöka använda både benen lika mycket än på hastighet och bra kilometertider. Jag behöver verkligen få igång mitt högerben och använda det mer även när jag springer fort, det går bättre och bättre för varje gång.

Idag var planen att åka till en löparbana och träna, det gick så där eftersom de spelade fotboll på både löparbanorna som är inom okej avstånd från där jag bor. Istället så blev det en träningstur på Kungsholmen, kvaliteten på träningen var inte den bästa men utsikten var desto bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar